Monday, June 7, 2010

Trädgårdsrundan - Gyllings trädgård i Glumslöv

En trädgård som jag hört talas om tidigare och som jag var lite nyfiken att få se var Ingemo och Per Gyllings trädgård i Glumslöv. Mitt bland de gula rapsfälten högt uppe på kullarna med en vidunderlig utsikt över Ven och Öresund ligger den. Det ska väl sägas att vädret gjorde sitt för intrycket redan när man hoppade ur bilen, men trädgården bakom de breda gigantiska häckarna går inte av för hackor. Flera stora vackra träd, buskar och perenner, slingrande gångar, små dammar, växthus och vackra alliumklot skapade en vacker harmoni. Skönt att se att totalintrycket kan bli så imponerande utan att det för den skull är minutiöst rensat i rabatterna. Snarare var det så att det förstärkte intrycket. Min marktäckarfavorit murgrönan fanns i stora slingrande shok under de udda och sällsynta träden, så fint. Bilderna är mina egna.


No comments:

Post a Comment