Monday, April 12, 2010

Ny dator och en himla massa krukor

I lördags var vi iväg och inhandlade en ny dator. Jag föll för grupptrycket här i familjen och valde till slut en Mac. Nu håller jag på och försöker lära mig den och svär och sliter mitt hår emellanåt. Ni som följer bloggen via bloglovin har säkert märkt att det kommer ganska många mail när jag lägger upp något nytt. Det är för att jag måste gå tillbaka och göra om och... ja ni förstår nog, det är rena paniken emellanåt.

Idag är det ett underbart väder här i Lomma. Gick en sväng med kameran i trädgården och började inse att jag har ett krukproblem. Fick fyra nya häftiga gamla betongkrukor av svärmor när hon flyttade till lägenhet, tunga som bara den. Samtidigt har jag sex afrikanska liljor i växthuset som behöver planteras om, men jag hade tänkt mig något lätt material. Så jag slipper slita så när de ska in i växthuset igen till hösten. Det innebär att jag har tio krukor som behöver växter och sex växter som behöver nya korgar eller liknande. Det blir 16 krukor det, plus några andra jag redan har, puh det är en himla massa krukor det... Bilderna är mina egna.

No comments:

Post a Comment