Wednesday, May 5, 2010

En genialisk inbjudan

Som bloggare får jag ofta inbjudningar till olika pressvisningar. Vilket jag inte har något emot, tvärtom, men för det mesta kan jag inte gå eftersom det nästan alltid är i Stockholm. Ibland vill företag också skicka saker till mig för att jag ska prova dem, men naturligtvis vill de egentligen att jag ska skriva om dem. Jag brukar inte göra det, eftersom det är ren reklam och jag vill dels behålla trovärdigheten i bloggen och vara tydlig med vad som är reklam och inte och dels tycker jag att de gott kan köpa en annons istället. Jag säljer faktiskt annonser i högerkanten för en spottstyver. Men igår fick jag ett paket skickat med ups och avsändare 'Ryska Posten AB'. Hm...?. Inuti det stora paketet låg en liten ask målad med ett för mig ganska bekant blommönster. I asken låg ett litet uppfällbart rum... och det här måste jag säga var helt genialiskt. För det var mitt hem på ena sidan och ett projekt jag jobbat med på andra sidan. Av bilder hämtat från bloggen och min hemsida. Skickat från hemmakanalen.se med en uppmaning att tävla på deras sajt. Någon har alltså suttit och klippt, målat och klistrat ihop detta lilla söta och charmiga rum. Dessutom prickat in flera saker som jag gillar i mitt eget hem. Ja, vem kan motstå det?


Antar att de kommer från de här bilderna:


Alla bilder utom de två sista är mina egna. De två sista är tagna av fotograf Gunnar Nydrén.

No comments:

Post a Comment